صفحه دانشگاه
صفحه اصلی
نقشه سایت
ورود اعضاء
العربیه
English
۱۴۰۳ يکشنبه ۲ دي
دوباره تلاش کنید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
معرفي
درباره معاونت
اهداف و شرح وظایف
ساختار سازمانی
اسناد فرهنگي
قوانین و مقررات پوشش در دانشگاه
سند اخلاقی دانشگاه الزهرا(س)
فرآیندهای فرهنگی
اسناد راهبردی فرهنگی دانشگاه الزهرا(س)
آیین نامه های فرهنگی
سند چشم انداز و اهداف کلان دانشگاه الزهرا(س)
سند دانشگاه اسلامی
معاون، مدیران و کارشناسان
گزارش عملکرد فرهنگی
ارتباط مستقيم با معاون فرهنگي
افتخارات فرهنگی
افتخارات فرهنگی 1398-1400
افتخارات فرهنگی 1396
افتخارات فرهنگی 1401
افتخارات فرهنگی 1402
برنامه ريزي و پشتيباني
کودکستان نهال
شورا ها و كميته هاي فرهنگي
شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه
شورای فرهنگی و اجتماعی خوابگاه
هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی
کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی
شورای تعامل و تبادل نظر دانشجو و دانشگاه الزهرا(س)
کمیته صیانت از عفاف و حجاب
شورای داخلی فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی
همايش ها و جشنواره ها
سال 1396
دومین جشنواره بانوی کرامت
همایش نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب
همایش زنان، دخانیات و سلامت
کمیسیون زن، خانواده فناوری همایش ملی دین، فناوری
مشارکت در همایش بین المللی هنرهای تجسمی با رویکرد محیط زیست
جشنواره ملی مدیریت پسماند
سال 1397
جشن بزرگ دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) 1397
سال 1398
جشن بزرگ دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) 1398
سال 1399
دومین جشنواره بین المللی مدیریت پسماند
سال 1400
جشنواره فرهنگی، هنری، اجتماعی پروین
سال 1401
رویداد کمند3
جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س)
جشن نو دانشجویان دانشگاه الزهرا(س)
رسانه های دیجیتال
سامانه اطلاع رسانی فرهنگی
سامانه جامع فرهنگی
کمیسیون ماده یک ارتقاء اساتید
تولیدات فرهنگی
نظارت و ارزیابی فرهنگی
برنامه عملیاتی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س)
برنامه عملیاتی سال تحصیلی 1400-1401دانشگاه الزهرا (س)
اجرايي و دانشجويي
انجمن های علمی دانشجویی
کانون های فرهنگی، مذهبی، هنری و اجتماعی
نشریات دانشجویی
مسابقات فرهنگی
تشکل های اسلامی
اردو های فرهنگی
امور فعالیت های قرآنی
کرسی های آزاد اندیشی
اطلاع رساني و ارتباط
سامانه جامع فرهنگی و اجتماعی
تقویم فرهنگی ماهانه
تقویم فرهنگی سال 1403
تقویم فرهنگی اردیبهشت ماه 1403
تقویم فرهنگی فروردین ماه 1403
تقویم فرهنگی سال 1402
تقویم فرهنگی اردیبهشت ماه 1402
تقویم فرهنگی خردادماه 1402
تقویم فرهنگی تیرماه 1402
تقویم فرهنگی مهرماه 1402
تقویم فرهنگی شهریور ماه 1402
تقویم فرهنگی آبان ماه 1402
تقویم فرهنگی دی ماه 1402
تقویم فرهنگی بهمن ماه 1402
تقویم فرهنگی آذر ماه 1402
تقویم فرهنگی اسفندماه 1402
اخبار
رویدادهای آینده
تماس با معاونت فرهنگی و اجتماعی
سوالات متداول
نظرسنجی اردو
فرم های فرهنگی
کمیته فرهنگی، آموزشی مدیریت سبز
گزارش توصیفی کامل اقدامات 11 ساله مدیریت سبز از سال 1392 الی 1402
کمیته فرهنگی، آموزشی مدیریت سبز -1403
گزارش آماری تحلیل کامل اقدامات 11 ساله مدیریت سبز از سال 1392 الی 1402
کمیته فرهنگی، آموزشی مدیریت سبز-1402
کمیته فرهنگی، آموزشی مدیریت سبز- 1401
کمیته فرهنگی، آموزشی مدیریت سبز-1399
کمیته فرهنگی و آموزشی مدیریت سبز- 1400
کمیته فرهنگی، آموزشی مدیریت سبز- 1398
کمیته فرهنگی، آموزشی مدیریت سبز- 1397
کمیته فرهنگی، آموزشی مدیریت سبز -1396
گردش و سرگرمی
نمايشگاه آثار تصويري جامعه دانشگاهي الزهرا(س)
آثار هنرهاي نمايشي
فيلم، نماهنگ و موشن گرافيك
انيميشن و پويا نمايي
فيلم تئاتر
آثار هنرهاي تجسمي
نقاشي و تصويرسازي
گرافيك و تايپوگرافي
خوشنويس و نقاشي خط
صنايع دستي
طراحي لباس و طراحي پارچه
نمايشگاه آثار مكتوب جامعه دانشگاهي الزهرا(س)
شعر
داستان
مقاله
دل نوشته و خاطره
گالری مجازی فرهنگی
سرگرمی
کتابخانه مجازی فرهنگی
گردش مجازی در ایران
سامانه جامع فرهنگی و اجتماعی
مصاحبه با دکتر محمد امینی با موضوع تجارت الکترونیک
ارسال شده در تاریخ
1399/05/02
ساعت
12:32
به گزارش دبیر انجمن مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا(س):
انجمن مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) "مصاحبه ای با دکتر محمد امینی با موضوع تجارت الکترونیک" را در روز دوشنبه 30 تیرماه 1399 در فضای مجازی منتشر کرد.
این مصاحبه در کانال های انجمن به اشتراک گذاشته شده است.
متن مصاحبه را از اینجا دریافت کنید.
تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.
تجارت الکترونیک، برای نخستین بار در دههی 1960 و از طریق یک مبادلهی الکترونیکی دادهها (EDI) بر روی شبکههای ارزش افزوده (VANs) معرفی شد و با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان آنلاینِ محبوب در دههی 1990 و اوایل دههی 2000، رشد کرد. برای نمونه، وبسایت آمازون، کار خود را در سال 1995 و در گاراژ جف بزوس (Jeff Bezos) به عنوان کسبوکار حملونقلِ کتاب شروع کرد. یا وبسایت EBay که امکان خرید و فروش آنلاین میان مصرفکنندگان را فراهم میکند، در سال 1995 مزایدههای آنلاین را به جهان معرفی کرد و در سال 1997 و با استقبال شدید از عروسکهای Beanie Babies، شهرت و محبوبیت بسیار زیادی یافت. با افزایش تعداد کاربران اینترنتی، بسیاری بر این باورند که به زودی تجارت الکترونیک به روش اصلیِ انجام معاملات تجاری مبدل میشود.
تجارت الکترونیک نیز، مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خریدِ دیگری که بر مصرفکننده استوار است، در طول سالها تکامل یافته است. با محبوبتر شدن دستگاههای تلفن همراه، تجارت گوشی همراه نیز بازار مختص خود را پیدا کرده است. با ظهور سایتهایی مانند فیسبوک و پینترست (Pinterest)، شبکههای اجتماعی به محرک مهمی برای تجارت الکترونیک مبدل شدهاند. برای نمونه، بر اساس Paymill، از سال 2014، در فروشهای انجام شده بر روی پلتفرمِ تجارت الکترونیکِ Shopify ، که به دلیل تبلیغات موجود بر روی شبکههای اجتماعی بوده است، در 85 درصد موارد خریداران با استفاده از تبلیغات موجود بر روی فیسبوک به این پلتفرم هدایت شدهاند.
بازارِ در حالِ تغییر، فرصت بزرگی را برای کسبوکارها فراهم میکند تا ارتباط خود با مشتری را بهبود دهند و بازار خود را در دنیای آنلاین گسترش دهند. بر اساس Statista، تا سال 2013، میزان فروش جهانیِ تجارت الکترونیک، به 1.2 تریلیون (1000 میلیارد) دلار رسید و میزان فروش گوشی تلفن همراه در ایالات متحده نیز، به 38 میلیارد دلار رسید. بیش از 40 درصد از کاربران اینترنت (در مجموع 1 میلیارد نفر)، کالاهایی را به صورت آنلاین خریداری کردهاند. این ارقام همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد، زیرا استفاده از گوشی همراه و اینترنت، هم در ایالات متحده و هم در بازارهای در حال توسعه در سراسر جهان، در حال گسترش است.
از آنجایی که تجارت الکترونیک از گرایش های محبوب در ارشد و همچنین حوزه ای محبوب در IT است جهت آشنایی دانشجویان با این حوزه مصاحبه ای انجام داده تا در جهت افزایش آگاهی دانشجویان سهمی کوچک داشته باشیم
ارسال کننده:
صمدیان
تعداد بازدید:
910
تصاویر مرتبط:
tempShow
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
تمامي حقوق سايت براي
دانشگاه الزهرا ( س )
محفوظ است.